
Volledige metrobeleving Ben & Jerry’s
Primeur in samenwerking met CS Digital Media, Unilever, Mindshare, Kinetic en RET
Aanleiding
Ben & Jerry’s wilde op een opvallende en impactvolle manier bereik creëren in Rotterdam. Het doel: een onvergetelijke campagne neerzetten waarin merkbeleving centraal staat en reizigers op een orginele manier worden verrast met het iconische Cookie Dough-gevoel.
De innovatie
Samen met Ben & Jerry’s introduceerde CS Digital Media de allereerste full media take-over van een metrovoertuig in Nederland. Voor het eerst is een 45 meter lang metrovoertuig van de RET volledig bestickerd, zowel aan de buitenzijde als aan de binnenkant. Dit maakt deze campagne een absolute media-first binnen het Nederlandse OV-landschap.
Reizigers stappen niet alleen in een metro die direct opvalt in het straatbeeld, maar worden na het openen van de deuren ondergedompeld in een complete Cookie Dough-wereld.
Mark Veenman, COO CS Digital Media:"De bestickering van de metro aan de buiten- en binnenzijde, in combinatie met de inzet van digitale schermen op stations, geeft een 360-graden benadering met een enorme impact."
Beleving: Physical meets Digital
Binnen in de metro is elke hoek gevuld met vrolijke, kleurrijke Cookie Dough-elementen. Door de integratie van een speciale Snapchat-code kunnen reizigers hun ‘Dough Chunks’-reis ook digitaal voortzetten. De ervaring gaat daarmee verder dan alleen de rit: fysieke en digitale merkbeleving komen perfect samen.
Serea Verkerk, Brandmanager & Digital and Media Lead Ben & Jerry’s:"Deze metro is niet enkel een (h)eerlijk rijdende eyecatcher aan de buitenkant, eenmaal binnen waan je je echt in een Cookie Dough wereld. Met de Snapchat-code kun je jouw reis zelfs digitaal voortzetten. Super fun – Physical meets Digital."
Samenwerking en media-first
Deze campagne is mogelijk gemaakt door nauwe samenwerking tussen Ben & Jerry’s (Unilever), Mindshare, Kinetic, RET en CS Digital Media. Het lef om buiten de gebaande paden te treden en te kiezen voor innovatie heeft geleid tot een opvallende primeur met intensieve merkimpact.
Wesley Donkers, Communications & Media Director Mindshare:"De innovatiekracht van CSDM en het continue durven en doen van het Ben & Jerry’s team heeft ervoor gezorgd dat deze media-first nu live is. Met als primaire doel: impact binnen de doelgroep. Het resultaat laat zien dat dit meer dan gelukt is. Een win-win-win situatie!"
Resultaat
Het volledig bestickerde metrovoertuig reed dagelijks op meerdere lijnen binnen het Rotterdamse RET-netwerk. Hierdoor bereikte de campagne:
- Maximale zichtbaarheid in de stad;
- Sterk onderscheidend vermogen;
- Een memorabele en speelse merkervaring;
- Naadloze integratie van fysieke en digitale activatie.
De campagne laat zien hoe metro reclame en digitale buitenreclame perfect samenkomen in een vernieuwende merkcampagne. Het is een showcase voor organisaties die willen adverteren in Amsterdam of Rotterdam, impact willen maken in het OV en op zoek zijn naar creatieve mogelijkheden binnen digital billboards en DOOH.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk?
INFO
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.
Facts & Figures
























