DODI zorgt voor speelde interactie in DOOH
‘CS Digital Media is altijd op zoek naar innovatieve en interactieve toepassingen op onze DOOH-netwerken’, zegt een accountmanager van CSDM. ‘Met ons eigen outdoor commerce platform Oohrder zochten we ook al de interactie met reizigers via QR-codes. Nu doen we dat op een andere, speelse manier met DODI (Digital Outdoor Display Interface) van SuperHeroes.’
Disney zet DOOH-applicatie DODI in voor lancering nieuwe film
SuperHeroes en CS Digital Media zochten samen naar een passende ‘launching partner’ voor de nieuwe DOOH-applicatie. Deze werd gevonden in The Walt Disney Company Benelux die eind november haar nieuwste animatiefilm ‘Encanto’ lanceerde in de bioscopen. Voor Disney werd een unieke interactieve DOOH-campagne ontwikkeld. Metroreizigers konden met hun mobiele telefoon op de DOOH-schermen een speciale game spelen en zo de hoofdrolspelers van de film leren kennen.
De werking en toegevoegde waarde van DODI voor DOOH
DODI meet in DOOH welke doelgroepen worden bereikt
DODI (Digital Outdoor Display Interface) is een applicatie waarmee DOOH-schermen aan te sturen zijn met een smartphone. Na het scannen van een QR-code (op het scherm) wordt een koppeling gemaakt met de device van de reiziger en gaat deze functioneren als controller. Daardoor kan DODI functioneren als een game en/of shoppingplatform. DODI is interessant omdat, door de data die worden gegenereerd door de interactie met het scherm, nog beter te meten is welke doelgroepen worden bereikt.