Vehicle Detection: toegevoegde waarde voor DOOH
CSDM-accountmanager Willem te Wierik: ‘We zijn natuurlijk superblij en trots met deze AMMA. Vooral omdat we samen met Renault en de mediabureaus OMD en Publicis als media first hebben kunnen aantonen dat Vehicle Detection grote toegevoegde waarde heeft voor het medium DOOH.’
Met Vehicle Detection op het Shell Nederland netwerk kunnen adverteerders namelijk hypertargeten op voertuigkenmerken van hun doelgroepen en vindt kostenoptimalisatie plaats omdat campagnes worden afgerekend via Cost Per Play. Dat wil zeggen dat adverteerders alleen betalen als het juiste autokenmerk wordt herkend en er een play-out plaatsvindt.
Wat is Vehicle Detection?
Met Vehicle Detection kunnen adverteerders op basis van vooraf gedefinieerde kenmerken (denk aan automerk, bouwjaar, prijsrange etc.) 1-op-1 contact met een doelgroep realiseren. Deze inhouse ontwikkelde targeting technologie is geïnstalleerd op het landelijke DOOH-netwerk aan de pomp van Shell Nederland.
Door het transparante en flexibele afrekenmodel Cost Per Play levert CS Digital Media via Vehicle Detection – volledig AVG-proof – exact de resultaten waar een adverteerder om vraagt en is waste uitgesloten. Binnen DOOH, traditioneel een massamedium, is dit niet alleen een unieke, maar vooral ook efficiënte wijze om campagnes in te zetten.
De praktijk: de resultaten die Renault behaalde met Vehicle Detection
Gedurende de campagne werd in totaal 2.639.182 keer getankt aan de pompen waarop de Renault-campagne draaide. Tijdens deze tankbeurten werden 182.946 Renault-rijders gedetecteerd en in contact gebracht met de campagne.
Vehicle Detection zorgt voor forced exposure
Berijders van voertuigen van een ander merk werden uitgesloten van de campagne en aangemerkt als waste (93%). Op het moment dat Renault-rijders gingen tanken waren zowel de campagne als de transactiedata op hetzelfde scherm te zien. Hierdoor werd forced exposure gecreëerd.
Vehicle Detection: afrekenen met Cost Per Play
Tijdens de campagne werd het aantal play-outs bijgehouden, zodat voor alle betrokken partijen exact te volgen was hoe vaak de campagne was ingezet. Op grond daarvan werd via Cost Per Play afgerekend en konden de wekelijkse kosten worden teruggedrongen met ruim 86% ten opzichte van reguliere DOOH-campagnes.
Vehicle Detection verlengt campagneperiode
Voor het budget van een reguliere campagne van vier weken met 93% waste, was deze campagne met behulp van Vehicle Detection omgetoverd naar een campagne van 29 weken met 0% waste. Door slim gebruik te maken van Vehicle Detection werd de campagneperiode met 725% verlengd