DOOH afspiegeling CO2-ambitie gemeente Amsterdam
De Amsterdamse wethouder Marieke van Doorninck (Duurzaamheid): ‘We willen een stad zijn waar zuinig met energie wordt omgesprongen, waar energie alleen duurzaam wordt opgewekt en waar grondstoffen en materialen oneindig worden hergebruikt. Op die manier wil het college de CO2-uitstoot in Amsterdam met 55 procent terugdringen in 2030. Reclame die in de stad te zien is, zou een afspiegeling van die ambitie moeten zijn.’
Afspraken met reclame-exploitanten over terugdringen fossiele reclame
‘De motie van de raadsleden Groen, Bakker en Kiliç was voor het college een aansporing om met reclame-exploitanten afspraken te maken over het terugdringen van reclame voor fossiele producten in de publieke ruimte’, vervolgt Van Doorninck. ‘Met de ondertekening van dit convenant zet Amsterdam daarmee een eerste mooie stap.’
Reclame-exploitant CSDM draagt bij aan milieudoelstellingen
Mark Veenman (COO CS Digital Media): ‘Dit gezamenlijk initiatief past in de #racetozero doelstellingen om collectief bewustzijn te creëren bij publiek en adverteerders dat gestelde milieudoelstellingen door iedereen serieus genomen moeten worden. Ook onze industrie speelt een rol in dit proces. Maatschappelijke veranderingen gaan met kleine stapjes en hiermee zetten wij een volgende stap.’
Lees hier de artikelen die in de pers verschenen over het fossielvrije reclameconvenant van CSDM en de Gemeente Amsterdam: The World, Adformatie.
DOOH Good Duurzaamheidsjournaal: extra DOOH-zendtijd voor ‘groene’ adverteerders
DOOH Good: aandacht voor effecten van duurzame producten en diensten
Mark Veenman (COO CS Digital Media): ‘Met DOOH Good geven we extra zendtijd aan adverteerders met duurzame producten en diensten. We bieden ze op ons DOOH-netwerk de mogelijkheid om de duurzame effecten van hun producten en diensten uit te lichten en onder de aandacht te brengen van de consument. Dat is iets wat in reguliere DOOH-campagnes doorgaans niet gebeurt.’
Vlnr. Radjen van Wilsem (CEO CS Digital Media), Mark Veenman (COO CS Digital Media en de Amsterdamse wethouder voor Duurzaamheid Marieke Doorninck met het convenant over fossielvrije reclame in de Amsterdamse metro