Pionieren met DOOH adtech - CSDM blijft vernieuwen en gericht op de toekomst
CSDM CEO Radjen van Wilsem: ‘In Amsterdam zullen we alle nieuwe DOOH-technologie inzetten die we de afgelopen jaren hebben ontwikkeld’
CS Digital Media (CSDM) hecht veel waarde aan innovatie en het doorontwikkelen van adtech voor DOOH. Het maakt daarbij geen verschil of het om bestaande netwerken of een nieuw netwerk, zoals dat in Amsterdam, gaat. Niet voor niets mocht het bedrijf een AMMA Award in de categorie ‘Beste Media-innovatie’ in de prijzenkast bijzetten.
Innovatieve DOOH-technologie in Amsterdam
‘CSDM onderscheidt zich in de DOOH-sector niet alleen door onze technische arbeidsprestaties voor klanten als Shell en de RET, maar ook door onze constante drang naar vernieuwing, het pionieren met DOOH-technologie’, staat te lezen in de eerste editie van CSDM Magazine. En dat het bedrijf inderdaad niet stilzit, blijkt opnieuw uit de aanbesteding voor de DOOH-reclameconcessie in de Amsterdamse metro.
State of the Art DOOH-advertising in de metro
Naast programmatic advertising biedt CSDM meer innovatieve en kwalitatieve aspecten bij de start van het premium DOOH-netwerk in Amsterdam. Mark Bontekoning (Business Analist): ‘Of het nu gaat om de materialen van de wachtvoorzieningen, om soft- of hardware of om onze partners en leveranciers; alles moet State of the art zijn. Dit ligt vast in een plan voor de korte en lange termijn dat door de snelheid waarmee technologie zich ontwikkelt steeds geüpdatet zal worden.
Toekomstbestendige DOOH-oplossingen
Bontekoning: ‘State of the art betekent voor ons dat alles wat we leveren volledig digitaal, kwalitatief hoogwaardig, milieuvriendelijk, vernieuwend, betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig moet zijn zijn. CSDM anticipeert nadrukkelijk op de toekomst. Ook wat betreft de schermen zelf. We kijken nu al naar OLED, de opvolger van de gangbare LED-technologie. Bij vervanging van de oude schermen kunnen we dan direct schakelen, mits deze schermtechnologie zich heeft bewezen. We gaan niet over een nacht ijs, we zijn goed voorbereid.’
HTML5-webplayer voor dynamische DOOH-campagnes
‘We verwachten dat al onze producten en diensten invloed zullen hebben op het algemene oordeel van het netwerk. Vermoedelijk zal daardoor ook al snel een stijging op de OV-klantbarometer zichtbaar zijn’, legt CCO Mark Veenman uit. ‘Het grote voordeel voor adverteerders is dat ze via onze eigen HTML5-webplayer met Digital Out of Home – hoewel het een massamedium is – toch de optimale confrontatiemix met hun doelgroep kunnen bereiken.
CSDM CCO Mark Veenman: ‘CSDM creëert één level playing field waar advertenties op diverse online platforms tegelijk inzetbaar zijn. Het onderscheid tussen Out of Home en online zal in die situatie vervagen.’
DOOH-targeting & conversie-optimalisatie
Veenman: ‘Adverteerders kunnen met DOOH targeten op een specifieke locatie in een bepaald tijdvak. Zeg de Vijzelstraat van ’s ochtend 10.00 tot 10.00 uur ’s avonds. Daarnaast is het mogelijk om campagnes eenvoudig te converteren naar andere media, denk aan mobile. Anders gezegd: op basis van dezelfde technologie creëert CSDM één level playing field waar advertenties op diverse online platforms tegelijk inzetbaar zijn. In die situatie zal het onderscheid tussen Out of Home en online vervagen.’
Visie op Online Out Of Home
CEO Radjen van Wilsem trekt de ontwikkelingen in de hoofdstad nog breder: ‘Het handhaven en uitbreiden van de concessie in Amsterdam, stelt ons in de gelegenheid om vanaf de startdatum een netwerk uit te rollen waar wij gebruikmaken van alle door ons in de afgelopen jaren ontwikkelde technologieën op het gebied van software en sales- en marketingtools. Wij brengen Digital Out of Home naar een nieuw niveau. Er ontstaat een “Online Out of Home” medialandschap.