Meespelen met Encanto op digitale schermen via smartphone

Reclamebureau SuperHeroes Amsterdam en CS Digital Media lanceerden een innovatief concept binnen Digital Out of Home: DODI (Digital Outdoor Display Interface). Met deze technologie kunnen reizigers digitale schermen eenvoudig bedienen via hun smartphone. Voor het eerst werd DODI ingezet door The Walt Disney Company Benelux ter promotie van de animatiefilm Encanto. Reizigers konden via een interactieve game kennismaken met de hoofdrolspelers.

Yorick Blonk, Account Manager CS Digital Media: “CS Digital Media is altijd op zoek naar innovatieve toepassingen op onze schermen. Zo zoeken we zelf met Oohrder ook al de interactie via QR-codes. Precies daarom sluit deze technologie van SuperHeroes zo goed aan.”

Doelstelling

Disney wilde de magie van Encanto tot leven brengen in het dagelijks straatbeeld. Met een interactieve game op DOOH-schermen moest het publiek op een speelse manier kennismaken met de karakters, nog vóór ze de bioscoopzaal betraden.

Aanpak

Samen met SuperHeroes zette CS Digital Media de nieuwe DODI-technologie in. Via een smartphone konden voorbijgangers live invloed uitoefenen op de content op de schermen, waardoor een directe interactie ontstond. De combinatie van gaming, storytelling en digitale schermen maakte de campagne uniek binnen Out of Home.

Resultaat

De innovatieve inzet van DODI zorgde voor nieuwsgierigheid, actieve betrokkenheid en een opvallende merkbeleving. Reizigers gingen spontaan met de game aan de slag, waardoor de film Encanto niet alleen gezien, maar ook écht ervaren werd.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk?

INFO

Credits

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Facts & Figures

No items found.